De boodschappen jungle

Boodschappen doen; absoluut niet mijn favoriete hobby. Er is zoveel keuze dat het voor mij echte een boodschappen jungle is. De prijsverschillen voor een zelfde product zijn enorm. Een eigen huismerk product is zo al een aantal centen goedkoper dan een A-merk product. En waarom? Omdat we voor een A-merk product ook betalen voor bijvoorbeeld de kosten van de markting. Want zeg nou zelf; door de reclames op tv wordt je toch getriggerd om dat nieuwe product te proberen. En een huismerk reclame? Dat zien we zelden.

Om de boodschappen jungle goed door te komen zeg ik altijd; laat je niet verleiden! De supermarkt weet precies hoe ze jouw aandacht trekken en voor je het weet heb je toch weer de ietwat duurdere artikelen in je karretje. Ze bouwen de displays in de supermarkten zo, zodat ze jouw aandacht weten te trekken. Vaak kom je iets verderop de aanbieding nog een keer tegen en wordt het zo op die manier steeds lastiger om nee te zeggen.

De tips der tips is dan ook: maak een ouderwets boodschappenlijstje! Door een boodschappenlijstje te maken denk je na over wat je echt nodig hebt en ga je gericht boodschappen doen. Maak je geen gebruik van een boodschappenlijstje dan kom je eigenlijk zonder concreet doel naar de supermarkt en voor je het weet zit jouw karretje vol met boodschappen die je eigenlijk niet perse nodig had. Herkenbaar? Dan weet je nu wat jou te doen staat! Tijd om gericht je boodschappen te gaan halen om zo te starten met een besparing!

Liefs,

Mandy

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *